11 aug -07


Denna underbara dag vaknade jag 7.00 för jag skulle till Gävle. Farmor där skulle köpa katt och jag tänkte att jag kunde följa med och i bästa fall kanske ha turen att träffa Jacob, om han var hemma och hade tid, och det visade sig att han faktist var hemma och inte hade nåt för sig! Gissa hur glad jag blev :D
Vi åkte iaf 08.20 ca hemmifrån mig och kom fram ungefär 10.15.
Först var det fika med farmor, mamma och pappa. Sen en timme senare stack dom för att få tag i katten. Då passade jag på att träffa Jacob :) En trevlig ung man måste jag faktist påstå att han är.
Hmm, sen då? Jo, det var cityfesten i Gävle, tydligen samma sak varje år, varje helg, och alla marknadsstånd stog på exakt samma ställe som föregående år. Tydligen. Enligt Jacob och hans f.d scoutledare. Ja, juste, vi gick ner till Jacobs sjöscout kårs segelbåt S/Y Nordan. Den var fin. Men jag har nog inte så mycket att jämföra med, haha!
Jag fick se Vasaskolan, hans gymnasium och hans grundskolor också. Mycket trevligt.
Vi var mest nere på stan och.. Åt.. Fanns inte jättemycket annat att göra. Men vi hade jättekul! :)
Juste! Vi tittade in där kåren håller hus på land. Hittade endel roliga föremål, som en Konsum-flagga och en Pripps Blå-boj t.ex. Det var kul

Sen när vi hade delat på en langos, en kyckling wok, en våffla med hjortronsylt och friterad ananas med glass, gick vi hem till Jacob, det tog lite mer än en halvtimma.
Hemma hos Jacob fick jag se hans rum (utan säng, för den var på Gotland), hans systers rum och ja, vanliga rum.
Efter övervåningen bar det av till "källaren" dvs. undervåningen. Där sov Jacob för tillfället (eftersom hans f.d. säng var på Gotland), där fann vi också hans kontrabas (och ja, jag har sett Jacob spela kontrabas nu, såå kul :D). Sen så fick jag se hans fars bibliotek, det var tufft. Jacob visade mig hans (alltså Jacobs, inte hans fars) favoritbok; The book of knots, tydligen den enda kompletta samlingen med knopar. 
7000 bilder!
3000 knopar!
Ojojoj, man blir lite imponerad.

Aja, sen så lyssnade vi på hans band Cartong, jazz, jag kan rekommendera dom varmt till alla som har möjlighet att höra dom på något vis.

Oooh, jag fick se bild på när Jacob hade rakt hår och kavaj! Det du! Och det var inte jättelänge sen kortet var taget, typ ett år sen bara :)

Sen drog vi hem till farmor, fikade lite... Kollade på den nya katten. Sååå söt! 3 månader bara ♥
Ja, efter det var klockan ungefär 19.00, och det var dags för oss att åka hem och Jacob skulle in till stan för att träffa sin mamma.


Och snart ska jag ta och berätta om min dag med Maria, som var idag. Det innefattade bl.a bad i hennes (!) pool (!).




Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0