7 aug -07

Halloj! Tjena! Tja! (kunde inte betsämma mig)

Idag har jag träffat Simon (matpojken) från Västerås. Vi hade riktigt kul! :D
Vi träffades här i Sundbyberg. Jag visade var jag hade växt upp, visade min gamla skola m.m
Sen gick vi till Vreten och tog tunnelbanan till Mälarhöjden (varför? Äh, jag vet inte... Kul? Haha). Där gick vi runt ett tag och pratade om livet. Vi kom fram till att han gillar att segla. Och att det inte fanns den rätta Bonaqua på Coop där.

När vi kände att vi var klara med Mälarhöjden (eller så pass att vi skulle hitta tillbaks till t-banan), åkte vi till Mariatorget (varför gick vi av där? Vi skulle ju till Hammarby sjöstad).
Hum, därifrån gick vi bara runt på Söder; vi gick t.ex. förbi Medis. Sen kom vi in på samtalsämnet mat, vi kom fram till att stark mat var gott, och att Simon visste ett jättebra thai-ställe med bara stark mat. Då var klockan ungefär tre. Så vi gick dit och käkade. Det resulterade i ett onödigt intag (från både min och Simons sida, fast först bara min) av en väldigt stark, röd, grönsak? Liknade lite en minimini-paprika/chili-grej.
Sanna Bråding kom förrsten till samma resturang och åt. Kul, en kändis.

Vi drog oss sedan till Slussen, tog Katarinahissen ner. Gick till Gamla stan, köpte glass. Fortsatte till Centralen. Där skiljdes vi åt. Han skulle träffa några andra kompisar och jag skulle träffa Kajsa.

Åkte hem. Där mötte Kajsa mig vid tunnelbanan. Trevligt :D Vi gick runt i centrum och pratade.
Sen gick vi hem till mig eftersom hon hade glömt sin tröja här för ett tag sen, innan hon stack till Finland. Vi hämtade tröjan (samt stötte på mina föräldrar på vägen in) och gick ner till Ica för att köpa mat. En Felix taco-paj blev det för mig. Mums! Vi köpte Hallonsoda också :)
Därefter så gick vi hem till henne och kollade på TV, höjdpunkten var Allsång på Skansken (kanske inte, menmen), Robert Gustavsson var det ändå bra. Och mini-Peps!

Efter ett tag så ringde pappa och frågade om jag skulle komma hem snart, och det kunde jag väl göra, så jag stack hem. Tänk vad glad han blev av åsynen av mig (hrm).

Sammanfattning:
Vandra runt på Söder med Simon och pratat + stark mat.
Träffa Kajsa och kolla på Allsång.

Alltså var detta en mycket trevlig dag! Sannerligen.
Imorn ska jag träffa Maria. Jag längtar! :) Jag saknar henne.


Lina


Kommentarer
Postat av: maria

Tack, att jag får vara med trots en spännande dag med matpojkar och andra...det värmer.

2007-08-09 @ 11:50:34
URL: http://bandybarnet.blogg.se
Postat av: Anonym

Självklart får du vara med, trots allting annat som händer!
(Händer, vi måste vara Guds händer, och göra under)

2007-08-09 @ 14:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0