DECEMBER

Isch, jag hamnade ju efter när det gäller december också :/
Så nu gör jag vad jag är tvungen att göra, summera december, sen ska jag kolla på film.

---Kalendern är framme, och här kommer mitt liv i december månad;
December satte igång med buller och bång genom att jag åkte til Finland lördagen den 1:a
(till måndag den 3:e, var ledig :D),
fast jag hann titta förbi Rissnekyrkans julbasar och vara med på andakt. Jag träffade också Maria för grej-utbyte. Jag fick tillbaka About a boy, och hon fick tillbaka sin tröja som jag hade lånat. Mysigt.
Men hon stack snabbt för att hålla på med bandy. Inte helt säker på om det var träning eller match, och om det var match är jag inte säker på om hon skulle spela, vara kommentator eller titta/heja på.
Iaf. Finland! -> Finlandsbåt -> stora vågor -> fulla finnar (det ena kanske inte leder till det andra, menmen...)

---5 dec. var det nationella i matte, del 1 (usch, del 1 gick inte så jättebra)

---"Ojoj, denna misstro mot en stackars tonårspojke. Övertyga dem om att jag är snäll och kristen då. Kramas"
6 dec 2007
22:48:22

---7 till 9 dec: Styrelsehelg. I Stockholm. Så jag sov hemma. Men jag missade Verros födelsedagsfest :(
På söndagen den 9:e var det Luciatåg i Rissnekyrkan, var tvungen att gå tidigare från styrelsemötet för att hinna till Rissne. Så nu måste jag typ komma helt slaviskt till alla andra styrelsemöten, får inte missa ett enda.
Det är därför jag kommer missa skolavslutnigen i juni.
Men det gör inte så jättemycket...
Jag tycker om styrelsen :)

---11 dec: Nationella del 2 (det gick över förväntan, fick två mer VG-poäng än vad som behövdes för att få MVG, men fick ändå bara VG+ för att jag inte hade tillräckligt spridda MVG-kvalitéer).
MEN! Jag fick MVG i matte A i slutbetyg iaf!!!!!!!! YEY! SEGER!!!
Det var också tänkt att vi skulle ha telefonsammandträda med K-märkt denna dag. Men Lena Frisell var sjuk och trött så vi skjöt (ursäkta stavningen) upp det till ett IRL-möte i januari.

---13 dec. fick MVG på historiaredovisningen om Ryssland på 1700-talet.
Vi julpysslade också med småbarnen och fikade, tittade på gammal julkalender samt lyssnade på julsagor. Det var mysigt. Jag fick ett julkort av min lilla etta C(K?)arin. Jag fick det sötaste barnet.

---14 dec. LUCIAROCK.
Ojoj, allt för mycket hände för att kunna berättas om. Men, efter kör-rep i skolan åkte jag och Bea hem till mig och lagade mat (f.ö. har Bea aldrig lagat nudlar) till oss och Hejke, som anslöt sig till oss vid fyra, tror jag.
Väl i Rissne var det gospel-rep. Kul. Hejke och Bea sattes i arbete. Jag hjälpte dem senare.
Philippa, Petra, Hampus, kommunist-Kajsa kom till Rissne, det var ytterst trevligt :D
Maria infann sig självklart där också :) och mycket andra bra människor, som Gurra, Johanna och Lotta.
Och Edvin! Jonte! Nej, nu måste sluta räkna upp fina människor i min närhet. Det är typ rent skryt :D
Ni som inte var på Luciarock får skylla er själva.
--->15 dec. Hejke sover över hos (tänker aldrig glömma bort ett ord igen) mig. Mys :) Han är bra.

---20 dec. TERMINSAVSLUTNING!! ~~~~ :D
Sen bar det iväg till stan, träffade Eke och Fluff, hemskt mysigt.

---21 dec., gick upp 07.00 för att gå till skolan, men denna gång till min gamla grundskola och dess gymnasium; Sonja Kovalevsky-skolan och Metapontum.
Jag fick träffa Tristan! Yey! :D
Sen bar det iväg till stan igen för att träffa Bea, Johannes och Hejke :) Bra människor där!
Det blev julklappshandel och trängsel inne i stan. Usch för det.
Mat på Tacobar.

---Jahapp, och nu är det alltså Juldagen, grattis på födelsedagen Jesus :)
Julfton har passerat och klappar är mottagna och givna.
Det bästa jag fick var
-Ett valfritt par jeans
-Ett halsband, som jag hade kollat på innan
-Ett till hål i örat
-Harry Potter och Dödsrelikerna

Fick lite annat också som var rätt najs :)


Det här är alltså det jag har upplevt av december hittils. Mer kommer senare, nu när jag är ikapp :D
Julkramar!


Lina

Kommentarer
Postat av: Maria

Jga hade ett klart MVG i matteA. tror att jag hade 7 eller 8 MVG kvaliteter. och 15 poäng över poänggränsen...(kunde inte låta bli att förstöra)

2007-12-26 @ 15:46:38
URL: http://bandybarnet.blogg.se
Postat av: Lina

Jag vet att du är bättre än mig på matte. Det behöver du inte påminna mig om. Det är jag bittert medveten om.

2008-01-03 @ 11:37:06
URL: http://lassessons.blogg.se
Postat av: Maria

Haha, "skadeglädje är den enda sanna glädjen" :D

2008-01-03 @ 17:34:04
URL: http://bandybarnet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0