Strumpkrig och Norrmalm

Hallå hallå,
igår (lördag) var jag i Abra, mycket trevligt faktist. Syftet var strumpkrig, lite udda men väldigt roligt.

Tänk er
: Catch the flag, men med en trofé, i form av en plast kägla, istället.
Man får kulla varann både på sin egen sida (i strumpkrig -sin egen bas) och det andra lagets sida (-andra lagets bas). Man kullar genom att kasta ihop rullade strumpor på varann. Det gäller att få de andra lagets trofé till sin egen bas.

Vi var fyra lag, jag var i lag 1. Najs.
Det var alltid två lag som körde mot varann. När ens eget lag inte körde fick man vara på övervåningen och:

-Slå varann
-Köra singstar
-Leka charader
-Dricka vatten
etc.

Trevliga människor som var i Abra var t.ex. SMU-Anton, Matpojken (Snuttegull-Simon), Hejke, Bea, Filippa och endel nyare bekanskaper så som Carro (Karro?), Pontus, Olle, Reebok m.fl.

Idag (söndag), var jag i Norrmalmskyrkan för att se när Maria ledde stämmor i samtliga sånger, till en mellanstadiekör, som hon egentligen inte är hjälpledare till.
Dåligt uttnyttjande av Norrmalmskyrkans tillgångar säger jag.

Jag fick tillbaka min DIF-tröja idag iaf :) nu luktar jag Maria. Det är ju iof väldigt trevligt.
Hoppas det håller.


Lina


Kommentarer
Postat av: Karolin

men var får man alla strumpor ifrån?

2007-10-14 @ 17:17:58
URL: http://www.grisrosa.blogg.se
Postat av: Maria

jag luktar gott. det har Anton sagt :D

2007-10-14 @ 18:47:55
URL: http://bandybarnet.blogg.se
Postat av: Lina

Karro:
Kyrkan hade förberett ca 70 st strumpor innan, man fick två var, sen när man hade kastat bort dem var man tvungen att hitta andra bortkastade strumpor på golvet.
Maria:
Du luktar Maria, luktar jag som dig blir jag glad, för då tänker jag på dig :)

2007-10-14 @ 21:02:52
URL: http://lassessons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0