Ungdomshelg

Jag tycker att det är på sin plats med en uppdatering, dvs. skriva lite om ungdomshelgen. Jag tänkte inte skriva mycket, för jag har ont i huvudet, men det blev det ändå.

Jag hittade Maria i Centralen på fredagen. Det var trevligt. Sen hittade vi Hejke och Julia.
Vi tog gemensamt tåget till Västerås. På tåget
-Åt vi bulla och kakor
-Drack päronjuice och vatten
-Satt på bagage-platsen
-Var lite allmänt dryga (Hejke :D)

När vi kom fram till Västerås fick vi isglass av Anton och hans SMU-kompisar.
SMU-Anton pekade oss i fel riktning, men vi hittade till bussen iaf.

På bussen blev det stopp p.g.a. mig och Maria. Busschaffisen tog betalt för två vuxna, istället för två barn. Maria påpekade det. Då sa han argt "Varför sa ni inte det tidigare?". När han skulle skriva ut nya biljetter tog biljett-pappret slut. Kön bakom oss blev lite irriterade. Hejke skrattade.

I kyrkan fick jag träffa Simon/Matpojken (pff, snuttegull-Simon^^), Josef, Solstrålen m.fl.
Orkar inte berätta mer om fredagen, säg till om jag har glömt något viktigt.


På lördagen var det seminarier större delen av förmiddagen och eftermiddagen. Jag hade kör. Det var roligt.
Det gick relativt bra.
Sen var det kväll och öppen scen. Det coola gänget körde "mor, jag är sårad" i SMU version (mor jag dör var det väl?).

Sen var det planerade spontana ringlekar. SMU är konstiga. Men roliga :D
Orkar inte berätta mer om lördagen, säg till om jag har glömt något viktigt.

Lördagen började med:
-Godmorgon Maria
-Godmorgon Lina
-Idag är jag arg. Nu ska jag sova igen!

Maria:
*pet*
Jag:
-Ajjj! *slå*
Maria:
-Ajjj!

Sen var det gudstjänt. Den var trevlig.
Efter var det kyrkfika. Sen kramring (f.ö. snodd från SBUF)
SLUT PÅ UNGDOMSHELGEN

På vägen till Centralen svängde vi förbi Antons hus. Vi fick träffa hans mor och broder.
Brorsan var som en blond, korthårigare Anton med glasögon. Han övningskörde oss till stationen :D
Jag åkte hem med Maria. Vi var trötta, men glada. Jag förvirrad, Maria inte.
Träffade Bea (Ekerö) i Centralen för att få tillbaks lite grejer.
Åkte hem. Kollade bilddagboken. Åt mat. Sov 18.00-20.30...


Lina

Kommentarer
Postat av: Maria

Du har glömt (valt att inte nämna) det allra viktigaste/roligaste/mest betydelsefulla som hände under helgen...och jag menar inte det faktum att vi fick träffa antons yngre bror.
:D

2007-10-08 @ 22:05:40
URL: http://bandybarnet.blogg.se
Postat av: Lina

Ja, faktist. Det hade jag glömt! Jag lägger till det! :D

2007-10-09 @ 07:34:47
URL: http://lassessons.blogg.se
Postat av: Maria

Det var inte det jag menade, även om det är bra att det finns med. Jag tänkte mer på anledningen till att du inom en snar framtid ska bjuda mig på fika...
:D

2007-10-09 @ 19:04:22
URL: http://bandybarnet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0