4 sept -07

Jag tycker denna dag är värd att berätta om.
Den började med en mattelektion 08.30, inte alls farligt, vi håller på med förenkling av ekvationer, det är lätt. För lätt.
10.00 började idrotten som mjukstart till följande lektioner hade vi triatalon (stavning?), först sprang jag 2 km eftersom jag inte hade nån cykel, sen sprang jag lite till eftersom springning också var en del av triatalonet. Efter det springet så kom det värsta: Simningen. Ojoj... Men det var faktist inte så farligt. Fast det var ju inte speciellt varmt eller jättelätt att simma motströms i Mälaren.
Gympan avslutade dagen. Jag var då mycket hungrig, så jag följde med Viktor, en nyfunnen vän, hem och åt nudlar och köttbullar :) det var gott. Men han åt vegitariska nuggets till nudlarna istället, av underförstådd anledning.
Efter en rundvandring i hans hus visade han mig till Nockebybane-stationen Klövervägen, det regnade och jag fick låna hans jacka eftersom han "kan byta om när jag kommer hem". Snällt, men inte bra för honom. Tror han kommer bli sjuk :(
Jag åkte iaf. till Alvik och bytte så att jag kom till T-Centralen, där bytta jag till pendeltåget mot Märsta så att jag slutligen kom till Norrviken. Där mötte jag my beloved Maria :) vi handlade ingredienser på Ica Nära.
Sen gick vi hem och bakade kladdkaka, men "det blev bara kaka". Fast det gjorde inget, det var gott ändå :D
När den skulle svalna lekte vi med slime, spökslime, svart slime. Det var jättetufft!
När vi hade ätit, med sällskap av dom två bröderna Arvid och Joel (jättesnälla pojkar det!) gick vi upp till vinden.
"Jag älskar vinden, för den har en mycket skönare säng än vad jag har" - Maria
Jättenormalt Maria...
Jag vill ta chansen att be hemskt mycket om ursäkt för aktiviteten på vinden Maria, jag fattade när jag kom hem hur korkad, dum och elak jag var!

När jag åkte hem kom jag på hur mycket jag egentligen har saknar hösten. Oj.
Mörkret.
Dom blöta löven på marken.
Lukten i luften.
Knastret av små blöta stenar mot skorna.
Lånande av jackor.
Kylan som kryper sig på en, och tvingar mig att dra jackan om mig.
Tystnaden.
Ljusen i mörkret.
Höstregnet.
Tonårskvällarna.

och det är bara det jag kommer på nu...


Ha det bra nu folket och försök inte få människor att prata om sånt dom inte vill prata om.



Lina

Kommentarer
Postat av: maria

"Jag vill ta chansen att be hemskt mycket om ursäkt för aktiviteten på vinden Maria, jag fattade när jag kom hem hur korkad, dum och elak jag var!"
Ursäkten accepterad!
ja, men det skulle i förlängningen gå ut mest över dig ändå...och inte över mig eller någon annan, utan bara över dig.
Du är bara för nyfiken för att förstå ditt eget bästa.

2007-09-04 @ 22:01:38
URL: http://bandybarnet.blogg.se
Postat av: Karolin

maria: lite som jag?
lina: till marias försvar måste det sägas att sängarna på marias vind är ovanligt sköna för att stå på en vind

2007-09-05 @ 16:02:49
URL: http://www.grisrosa.blogg.se
Postat av: Lina

Jag kan hålla med dig.

2007-09-05 @ 19:52:55
URL: http://lassessons.blogg.se
Postat av: maria

jo, lite som karro...
och visst är dom jättesköna. det är ingen överdrift.
jag vill bo på min vind

2007-09-05 @ 21:08:04
URL: http://bandybarnet.blogg.se
Postat av: Lina

Är jag som Karro? Vad trevligt.
Jag vill också bo på din vind. Med dig.

2007-09-05 @ 22:35:34
URL: http://lassessons.blogg.se
Postat av: Karolin

vad trevligt att du tycker att det är trevligt att vara som mej! det är det nog inte alla som tycker

2007-09-06 @ 20:33:44
URL: http://www.grisrosa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0