Helgen

Fredag:
Jag räknar fredag till helg, bara för att... jag tycker så, helt enkelt.
Helgen började alltså med skola, jag började 09.35, det betyder att jag var tvungen att gå upp 08.00, mycket bättre än att gå upp 06.20, som jag brukar.

--Första lektionen var Nk A, den var jättetråkig, och hela lektionen hade jag lust att springa runt skolan tills jag blev trött eftersom jag kände mig ordentligt rastlös.
--Andra lektionen var en 40 minuters lektion i Historia A
Som vi inte hade. För Edit, läraren, var inte närvarande i skolan denna dag.
--Mentorstiden blev framflyttad.
På den var det lite allmänt snack om skidresa, skolkonferans, gymnasieråd, Friends o.s.v. o.s.v.
--Sedan hål på drygt 2 timmar.
--Vid ett var det terminens första samling. Hmm, hur ska man förklara den...
En 40 minuters "lektion" som är varje fredag, som en klass ansvarar för. Den här samlingen ansvarade N3 för.
Även grundskole-klasserna kommer ha samling för oss, sååå gulligt det kommer vara när sexåringarna har den :D
Min klass ska ha samling i vår, pfff, jag tvivlar på att det kommer gå bra... Jaja.
Aja, N3 gjorde ett drama som utspelade sig på en Siljabåt.
--Efter samlingen hade vi matte. Jag blev äntligen klar med det talet jag har hållit på med i typ 2 ½ lektion. Matteläraren stör med genomgångar. Och jag känner mig tvingad att lyssna även fast jag kan det han går igenom, eftersom alla andra lyssnar. Blää
--När skolan hade slutat satte sig min historiagrupp i ett klassrum och fixade en powerpoint till vårt föredrag.

Såå var skolan avklarad.
Precis efter skolan gick jag och letade present, d.v.s. en tanklös bok, till Stancy, Viktor hjälpte mig =)

19.00 var det Gospel med soul, även kallat GMS (vilket påminner mig om PMS och GPRS), i Rissne, det var kul :D

Här är texten Maria:
I kärleken, är liv mer än nåd.
I kärleken, finns helande sår.
I kärleken, är smärtan en del
i min längtan,
i min längtan,
i min längtan,
att bli hel.



Lördag:
Dagen började med mycket pluggande och tykna kommentarer från min far som "hörru, varför pluggar du? Är det något som du skulle ha lämnat in förra veckan eller?"
Halv fyra lämnade jag mina förldrar bakom mig och begav mig ner till tunnelbanestationen där Kajsa väntade på mig. Vi tog tunnelbanan till Rissne, till Stancy :)
Stancy fyllde år förra veckan, så det var faktist ett syfte med resan^^
Människor som var där förutom mig, Stancy och Kajsa var:
Verro (Punka), Issa, Maria (Ropat), Emma, Petra och Kaisa
Och Ronnie of course, Stancys lillebror, han är sötast :) fast han är inte så liten längre, går i 8:an :O

Vi var där tills drygt tio, sen åkte jag och Kajsa hem, då jag kände att jag hade ont och huvudet och var ordentligt trött.

På bussen hem fick jag ett sms från Hampus där det stod att det gick en film på tvåan som utspelade sig under Tang dynastin. Bra, tänkte jag =) Tack Hampus.
Filmen var då House of the Flying Daggers, och jag, som inte brukar gilla asiatiska våldsfilmer (i undantag av Jackie Chans komedi-våldsfilmer), blev duktigt överraskad över hur bra filmen var. Ojoj :)


Söndag:
Åkte till Rissne på morgonen med mamma för gudstjänst. Det var en Söndaxgudstjänst, d.v.s. barnen gick inte ner till söndagsskolan utan stannade kvar på den "lite roligare" gudstjänsten, med den "lite mer levande" predikan.
Bra gudtjänst.
Jag fick inte fika med Edvin :( det var fullt vid hans bord, så jag tänke jag att då kan jag ju lika gärna fika ensam, och satte mig utanför kyrkfika-rummet (förslamlingssalen?), och fikade... Ensam.

Sen så har jag städat idag, söndag, också. Och skrivit om Tang dynastin. Nu har jag bara "Tang dynastins påverkan på dagens Kina"  kvar, och det ska jag bara skriva ca 10 rader om :)

Det har vart en riktig Rissne-helg.
Ha det bra


Lina


Kommentarer
Postat av: Maria

vilket tal tar 2 lektioner??

2007-09-23 @ 19:18:20
URL: http://bandybarnet.blogg.se
Postat av: Lina

Det var nåt skumt tal, på volym... Alla andra var enkla, men jag fastnade på det.

2007-09-23 @ 19:32:15
URL: http://lassessons.blogg.se
Postat av: Maria

visa mig!

2007-09-24 @ 17:18:59
URL: http://bandybarnet.blogg.se
Postat av: Lina

Nej, du kommer bara skratta åt mig.

2007-09-25 @ 17:24:15
URL: http://lassessons.blogg.se
Postat av: Maria

ja, men gör det ändå.

2007-09-28 @ 20:43:42
URL: http://bandybarnet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0