Styrelse- och kommitéhelg för SBUF

Jag är förtroendevald!

Jag är förtroendevald!

Jag är förtroendevald!

Jag är förtroendevald!

Wie... Jag sitter i valkommitén OCH i K-märktgruppen! Ojoj, folk måste verkligen lite på mig. Läskigt.

Jaja, eftersom jag sitter i K-märktgruppen fick jag alltså möjlighet att åka till Kärsögården för styrelse- och kommitéhelgen som SBUF annordnar.

Jag kom dit redan på fredagen och fick agera slav åt styrelsen (egentligen bara åt Kim, den nya förbundssekreteraren).

"Håll de här papprena!"
"Ge mig dagordningen!"
"Dela ut den här tidningen till alla!"
"Dela ut de här papprena till alla!"
"Läs!"
- Kim D. Bergman

Aja, iaf., innan vi kom dit hade vi (Anders J., Maria, Lena och jag) vart på Betel och haft K-märktmöte. Stackars Lena som hade feber.
Sen åkte jag och Anders till Kärsögården.

Jag gick och la mig ganska tidigt, vid elva, då jag kände att jag inte var helt frisk.
Jag fick sova i samma rum som Gunnel! Yey! :D

På lördagen fick jag sovmorgon och sov till klockan var ungefär halv tio, tio. Men styrelsen var tvungen att gå upp vid 07.30! Haha!
Efter jag hade vaknat duschade jag och fikade (typ apelsinsaft och Mariekex :D). Sen försökte jag plugga matte, det gick sådär.

Vid tolv-tiden kom alla andra, bl.a. Maria, Jacob, Marcus Fröding, Emil, Collin, Ellen, Sara och andra trevliga människor.

Denna dag ägnade jag och Maria åt att förbreda det gemensamma programmet och andakten. Anders satt med styrelsen och Lena med ledarutvecklingskommitén, så jag och Maria blev lämnad ensamma. Men det gör inget, vi hade kul ändå! Även fast vi egentligen inte gjorde nåt av det som man egentligen ska göra på en styrelse- och kommitéhelg.

Vi koncentrerade oss på att fixa med ett kvällsprogram med syftet: Underhåll styrelsen, kommitéerna och andra grupperna, och på att fixa en andakt till dom också förstås.

K-märkt blev en succé! WOHO! Dom älskade oss :D Wiiie
Jag och Maria måste vara extremt duktiga! :P

Den här helgen resulterade i att jag numera känner EN TILL Anton! Usch! Han är jättetrevlig!
1. SMU-Anton
2. emo-Anton
3. Norrviken-Anton
4. Anton Thorängen
5. Anton Källgren

OCH!! Nu också:
6. SBUF-Anton (också kallad för styrelse-Anton)

Ojoj, jag har alldeles för många Anton i mitt liv.

Jag, Maria, Jacob, SBUF-Anton, Elin (SBUF-Antons flickvän, som f.ö. också sitter i styrelsen) och Andreas, en skum typ, satt och pratade till 05.00 ungefär, sen gick vi och la oss.

8.45 gick jag och Maria upp igen för att vara med på andakten som Scoutarrangemangsgruppen ansvarade för.
Den var lite udda.

Sen var det tid för enskilt (stavning?) sammanträde.
Då städade jag och Maria vårt rum, och sen hjälpte hon mig med matten, hon är mycket bättre än mig, för hon läser matte C (CD? O.o), och jag bara matte A, fast det blev enkelt när hon förklarade.

Klockan elva var det tid för gemensamt sammanträde.
Som vattenfarkost är jag en livbåt. Det kom jag fram till.
Jag hjälpte också styrelse-Anton, som råkar vara sekreterare, med protokollet :)

Klockan tolv var det lunch! Sen var det slut.
Då åkte jag, Maria och Jacob till Ikshu.
Vi var där till ungefär tre... Sen åkte jag och Jacob tunnelbana hem, eller ja, jag åkte hem och Jacob åkte till Centralen.

När jag kom hem märkte jag att jag var dunderförkyld, och här sitter jag då, sjuk, och skriver i min blogg.
Huvudvärken har gått över iaf =)

Fast jag måste nog gå till skolan imorn, vi har estet, och det vill jag verkligen inte missa eftersom vi bara har 3 lektioner med varje estet-ämne, 3 musik, 3 drama och 3 bild. Sen ska vi få välja vad vi vill ha resten av skoltiden.
Jag kommer välja musik.

Aja... Det var det. Ha det "asgött!" (-SBUF-Anton)


F.ö. är det sjukt jobbigt att sakna någon.



Lina


Kommentarer
Postat av: maria

Varför är du här?
VARFÖR är du här?
Varför ÄR du här?
Varför är DU här?
Varför är du HÄR?

2007-09-17 @ 21:15:46
URL: http://bandybarnet.blogg.se
Postat av: maria

Varför är du här?
VARFÖR är du här?
Varför ÄR du här?
Varför är DU här?
Varför är du HÄR?

2007-09-17 @ 21:15:57
URL: http://bandybarnet.blogg.se
Postat av: Lina

Argh! :S
HJÄLP!
Seriöst, dom kunde ha hittat en minst lika djup fråga som man kunde ha pratat om mycket mera!

2007-09-19 @ 17:28:53
URL: http://lassessons.blogg.se
Postat av: Maria

Sanning.
Vem saknar du förresten?

2007-09-20 @ 21:29:00
URL: http://bandybarnet.blogg.se
Postat av: Lina

Hmm, när skrev det... Okej.
Hejke.

2007-09-21 @ 23:51:18
URL: http://lassessons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0