Spring spring...

En kort liten tanke...
En tanke för oss som springer lite hit och dit..

Som springer, eller skyndar...
Till tunnelbanan...
Till bussen...
Till kyrkan... (det måste jag nog för övrigt utveckla någon senare gång)
Till mataffären...
Till skolan...
Till vänner...
Till möten...
Till TV:n...
Till datorn...
Till närhet...

Hem...
Ut...

What if vi bara springer för att få något att hända?
Är det bara pga av stress vi springer? Eller finns det något mer?
Vill vi liva upp våran trista gråa vardag?

Jag vet att jag mår bra av att springa. Oavsett om det är 200 m till tunnelbanan eller 2 km i incest-Bromma.
Endorfiner och skit bara kanske. Men jag tror att det är något mer.
En känsla av frihet.
Till skillnad från känslan av instängdhet, och rutin, jag ofta känner.

Jag behöver bara springa ner för Guteribacken till tunnelbanan för att må lite extra bra.

Värt att tänka på kanske...



Lina

Kommentarer
Postat av: Maria

Om du inte lugnar ner dig ett par hekto och går i backen istället för att springa i den kommer du snart att trilla rejält och bryta dig. Och det vill jag inte!

2008-11-25 @ 19:01:41
URL: http://bandybarnet.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja jo. Jag kan inte springa så mycket ner för backen nu när det är halt och is och snö och så... :(

2008-11-26 @ 15:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0