Dagbok, del 5

Sista delen nu. Jag förstår att ni har följt med spänning och undrat hur det ska gå och
"kommer hon komma hem över huvudtaget?"
Här får ni svaret.

Mis días en Cuba

5 jan. mån.

•·         Fettig

•·         Pressad

•·         Turistig

Idag har vi faktiskt inte varit en enda minut på stranden. Trots att det var huvudsyftet för att vi kom hit till Varadero. Vi har åkt runt i en dubbeldäckare och sett staden istället. Vi har också besökt Kubas största shoppingcentrum. Det var dyrt. Mamma köpte en omöjlig låda på en marknad. Jag har köpt lite annat.
"...and no one has the guts to shut us out."


6 jan.
tis.

•·         Röd

•·         Ledsen

•·         Busig

"I‘m convincing like a chair."
Suck, jag är klumpig. Är det bara jag eller blir alla lika upprörda när man har sönder saker? Jaja... Jag vill inte tänka på det mer nu. För första gången sedan vi anlände till Varadero har jag badad. Det är kul med vågor. Sen har vi gått runt lite. Åt en "Black cow" också. D.v.s. mangoglass med tuKola över. Det var konstigt.


Los ultimos días

7 jan. ons.

•·         Pepp!

•·         Nervös                                          Hej hund!

•·         Stel                                                                                                                 =)

Innan jag glömmer det! Bilar spelar Fyrelis (hur stavas det egentligen?) ibland när dom backar! Tjoho! Eftersom vårt flyg ska avgå imorgon kollade vi idag att det inte hade blivit ändrat, vi kollade också att transferbussen skulle gå som det var tänkt. Till vår förvåning var det inga problem med varken flyget eller bussen. Jag ägnade 2 timmar till julklappsinköp. Så nu har jag en påse med Kuba-saker. Kul =) Badat lite också.


8 jan.
tors.

•·         Kuba-van

•·         Lugn                                              Hej kompis!

•·         Kolsyrad

Jag tror att jag har ägnat större delen av dagen sittandes. I lobbyn. På  bussen. På flygplatsen. Och snart på flygplanet. Just nu kan jag inte tänka på hur skön min säng är och hur mycket jag saknar alla. Jag har typ inte gjort något idag. Har läst över halva One Hundred Years of Solitude, på två veckor. Fotat. Lyssnat på musik. Lär bli lite film på planet. Har käkat två ham & cheese smörgåsar idag.


Final
            ←(på spanska)

9 jan. fre.

•·         Förvånad

•·         Sjuk

•·         Besviken

Komma hem ikväll... Yeah right! Man vaknar upp och tror att man ska mellanlanda i Madrid. Men neeej! Tydligen ska det vara Barcelona. Vi missar alltså flyget till Stockholm. Suuuck! Detta är så sjukt segt! Jag vill hem! Nu! Blö. Mina fina planer blev förstörda också. Men vi träffade Åsa och Sandra, några trevliga svenskar. Ont i huvudet. Ont i magen. Typ feber. Mådde illa. Jaja, nu ska jag sova.


Kram på er!


Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0