Bättre

Jag är bättre. Du är bättre. 18 är bättre. Bättre.
Okej. Tre saker...
1. Gävle
2. Flickvänner
3. Midsommar

1. Gävle
Jag såg det som ett nödvändigt ont att behöva åka till Gävle och jobba eftersom jag behövde pengarna.
Dessutom är det rätt så trevligt att träffa min farmor, och jag fick träffa Jacob också. Det var en månad sen.
Utgångspunkten var i vilket fall att dagarna i Gävle helst bara skulle flyga förbi så att jag kunde åka tillbaka till Stockholm.

Det visade sig dock vara lite annorlunda.
Jag kom dit under tisdagen. Tror att det var under första eller andra kvällen som jag insåg hur det låg till...
...Under en lång tid har jag haft fullt med saker på gång, och under våren eskalerade allting. Med andra året på gymnasiet och allt. Jag blev trött och omotiverad. Det ledde till att jag kunde ha mått lite bättre. Jag såg det negativa i allt.
Jag tror att jag glömde bort mig själv på något sätt. Det blir rätt så när man går på rutin, och det är nästan enda sättet att överleva vårterminen på Högland. Rutin. Man bara går på och fortsätter utan att ifrågasätta.

Jag kan inte vara mig själv, egentligen inte vara över huvudtaget, utan att ifrågasätta.
Är detta bästa vägen?
Är det bra för mig och mina närstående?
Sårar detta någon?

Jag behövde verkligen bara åka bort. Det insåg jag faktiskt mot slutet. Men jag trodde att det typ skulle behöva vara Taizé.
Men när jag låg där i soffan i min farmors hem förstod jag att Gävle räcker nog. Det är tillräckligt jävla långt bort från allting.
På något sätt kändes det bra att vara tillbaka där. Om man vill hitta tillbaka till sig själv kan jag rekommendera att ta sig tillbaka till en sådan plats som man har varit på ofta under sitt tidiga liv.
Man tvingas på något sätt tillbaka. Jag hoppas att det håller i sig.

2. Flickvänner
Under min hårt arbetande tid i södra Norrland så tänkte jag mycket, som ni kanske redan har förstått.
Jag kom fram till en ganska underlig sak: Jag ogillar flickvänner. Ganska starkt.
Den enda flickvän som jag tycker om i egenskapen som flickvän är Ullet. Faktiskt.
Jag skulle nog ha ogillat mig själv som flickvän om jag var utomstående. Så ta inte illa upp alla ni som är flickvänner.
Om ni har tur så utvecklar jag dessa tankar något i framtiden.

3. Midsommar
Jag gillar inte midsommar. Så nu har jag det sagt. Hata mig.
Alla blir så svenska...
Det är fisk och dans. Blommor. Hej och hå. Mat och mat. Nubbar hit och dit.
Åh nej, regn. Hur ska vi kunna fira midsommar så här?
Det är ju inte alls så att det typiska midsommarvädret som jag har fått de senaste 5-8 åren har varit regn!

Uuuh!

Jag är ett glashus och du är en sten, men det är du som försöker se genom mig.

Good night & good bye!


Lina

Kommentarer
Postat av: Linnea

Ska jag sluta vara flickvän för din skull? :)

2009-06-28 @ 17:13:47
Postat av: Lina

Nej tack :)

2009-07-23 @ 12:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0