Dagbok, del 2

Okejokej Anton. Chilla.

15 dec. mån.

•·         Glad

•·         Duktig

•·         Tacksam

Orkar inte skriva så mycket, ska ut med reseledaren Cindy, från Costa Rica, och Nick, Australien. Najs. Vi käkade gooooodaste lunchen idag, hos en ganska fattig kubansk familj. Sett en massa Che Guevara idag också. Trevligt. Jag såg en ödla springa på min vägg för ett tag sen. Tjoho! Juste ja... Vi har kommit till Trinidad. =)

¡Cuba!

16 dec. tis.

•·         Trött

•·         Fräsch

•·         Fundersam

¡Vamos a la playa! Typ... J Det var kul, och skönt, även om elektriciteten "krånglade" (de var lite inspektörer där) så att man inte kunde få mat i strandbaren. Aja, fortfarande i Trinidad. Ikväll orkade jag inte vara ute så mycket, menmen... Kanske berodde på salsa-lektionen, "Oh... It's YOUR FAULT!". Det var kul, instruktören hette Alexej, var svart och lite gay. Nu håller jag på att ramla ihop.
Sööömn!


17 dec.
ons.

•·         Trött

•·         Illaluktande

•·         Fundersam

Hohoho, shit vad jag var trött när jag skrev åvanstående dag, minns knappt vad jag skrev. Ska försöka hålla mig vaken denna gång, Jag har ont i rumpan, har ridit hela dagen, och badat i ett vattenfall. Det var mysigt. Rökt lite cigarr också.
En vecka kvar till jul och jag går runt med klänning på kvällen.
Jag måste komma ihåg den fina Kuba-buffén som vi fick hos Jesús idag. Och salsa-lektionen!
¡Guantamera!


¡Viva la revolución!

18 dec. tors.

•·         Nedstämd

•·         Pigg

•·         Fundersam

Camagüey - Kubas mest intetsägande stad!
Ja, eller nåt... Vi övernattar bara här för att det typ skulle ta för lång tid att åka direkt till Santiago. Fast några är ju iof. och ser en kabaré nu. Jaja... Jag har sett en klocka som de ringde i när en slav hade smitit.
Har fotat 1 GB nu, och tagit slut på batteriet, så det laddas.
"Your neck smell just like hers did"


19 dec.
fre.

•·         Degig

•·         Glad

•·         Generad

Det visade sig finnas lite grejer i Camagüey, dock inget som är värt att nämnas, förutom möjligen en konstnär som är lite känd. Jaja, detta var en buss dag, tror att jag satt i den där bussen i sammanlagt 7-8 timmar. Hursomhelst är vi i Santiago nu. Bor med kackerlackor, Helen och våra nya "föräldrar". Vi har tittat på en afrikansk dansföreställning och firat Nicks födelsedag. 21. Rosa tårta.
"When it comes to love, it runs me over"


Producido y comencializado por:

20 dec. lör.

•·         Lättad

•·         Irriterad

•·         Ojulig

*Sigh* Vad är grejen med Kuba och strömavbrott? Oerhört jobbigt. Jaja... Jag sov typ inget i natt för att jag oroade mig för att mobilbatteriet inte skulle räcka för att alarma om uppstigning. Dagen har tillbringats drivandes runt i Santiago med Luis (som har en vän, Adolfo - The rat), Nick, modern Mary, och min fader.
Jag har kommit fram till att jag inte gillar Santiago, för mycket jinteros, för mycket folk, trafik. För små trottoarer.
Hej och hå!
Lite välbehövda förklaringar till texten:
-Jinteros är fixare. Kubaner som försöker sälja sina varor eller tjänster på gatan (alltså svarta marknaden). Det kan vara allt från cigarrer (med typ bananlöv i) till sex. Dom är hursomhelst väldigt jobbiga.
-Adolfo - The rat, hittades i duschen av Luis. Sen sprang den iväg igen. Stavros, som bodde med Luis, hittade den sedan i toaletten och gav tydligen ifrån sig ett högt skrik. Adolfo blev senare namngiven Basil - The rat, eftersom en av våra "pappor" (värdmän, vi bodde hos familjer) hette Adolfo.


21 dec.
sön.

•·         Hungrig

•·         Snäll

•·         Vänster

Störmomentet idag är inte strömavbrott, utan jinteros, återigen! Är sjukt trött på allt
-psst:ande. Men annars har det varit en fin dag, har besökt baracker som Fidel har skjutit på och blivit lite propaganda-pumpad. Livet leker alltså. Trots att jag fick vänta 15 min. på lite ketchup och salt. Juste, har sett José Martís, Tomas Estrada Palmas och Bacardis gravar (googla gubbarna vettja).
+ fin solnedgång, som tog 5 minuter.
"Det är bara minnen för livet, och du tar allting förgivet"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0