Dagbok, del 4

Näst sista Kuba-inlägget nu. Spänningen är olidlig. Upplösningen är nära.

29 dec. mån.

•·         Rastlös

•·         Utmattad

•·         Solad

Riktigt trevligt att Kuba inte verkar ha åldersgräns för barer och nattklubbar. Det resulterade i att sömnen till denna dag blev liten. Fast det berodde på tupparna. Usch säger jag bara. Alla tuppar borde avlivas, eller nåt...
Vi väntade på bussen till stranden i 1 ½ timma. Dagen slutade med att man tog en tuKola med Enrique. Han är bra.


Kubelikuba

30 dec. tis.

•·         Sandig

•·         Mätt

•·         Rufsig

Vi drog oss idag från Viñales till Maria la Gorda, typ strand. På vägen stannade vi vid en romfabrik. Jag köpte kakor, så duktig var jag. Vi har inte gjort så mycket idag. Legat på stranden, blivit rengjord av en sugfisk i vattnet, fotat, och varit och sunset-sailat. Mysigt mysigt. Imorgon är det är det nyårsafton. Holy moly.
"I believe in a thing called love, just listen to the rhythm of my heart."


31 dec.
ons.

•·         Saltig

•·         Stor

•·         Biten

Okej. Nyårsafton. Fast det är lika lite nyårsafton nu som det var julafton på Julafton. Dagen började med att vi gick runt i nationalparken här i tre timmar. Sprang runt i en indian-grotta också. Sen åkte vi och snorklade. Lite konstigt att enda gången jag känner mig klaustrofobisk är då. Jaja. Snart är det nyårsbuffé. Ja, juste det är -09 i Sverige nu. Grattis. Här ska vi fira revolutionens 50-års jub.


Made in Cuba

1 jan. tors.

•·         Blä

•·         Seg

•·         Omtyckt

Tro det eller ej, men det var inte bakfylla som fick mig att må helt kasst idag. Kändes lite som lätt matförgiftning. Som tur var kom illamåendet inte förrän slutet på bussresan till Soroa. Men tillslut mådde jag iaf så pass bra att jag kunde spela lite domino. Enrique är skyldig mig en glass, så bra är jag.


2 jan.
fre.

•·         Kli:ig

•·         Liten

•·         Saknadsfull (?)

Jag mådde inte helt toppen idag, besvärades av lite huvudvärk, men jaja... Efter ett besök i en orkidéträdgård började vi vår färd tillbaka till Havanna. Vi stannade dock vid Pinar del Rio på vägen. Ekologisk mat + fint badställe + värre huvudvärk. Jaja. Vi kom fram till Havanna och lastade in våra saker på hotellet, duschade och åt middag i Havannas Chinatown.
"Wee wee wee wee wee we we we we we we weee didum dum dum, dum dum, dum dmmmm" (Detektivbyrån)


Correos de Cuba

3 jan. lör.

•·         Otrakasserad

•·         Lättad

•·         Medlidande

Suck, dumt det här med att få reda på saker via internet. Jaja, en timme och 10 CUC (100 spänn typ) senare hade jag iaf fått iväg lite mejl, kollat upp en postadress och tittat på lite bilder. Det var trevligt, men jag saknar folk så sjukt mycket. Humhum, vi drog till Varadero idag, Strandparadiset. Verkar mycket trevligt. Åt dock ingen vidare middag. Typ okokt ris med bruna pommes frites.
"Dr. Phil says choose your conflicts. So you wave them in your hands, then you shut your mouth."


4 jan.
sön.

•·         Bränd

•·         Glad

•·         Glassig

Eftersom jag inte kunde bada, av naturliga skäl. Spenderades mesta delen av dagen på stranden med antingen bok, musik eller både och. Har joggat lite också. Med betoning på lite. Fick en rätt så dålig lunch men billig middag. Glassen var god. Såg en död katt på gräsmattan också.  Jag har dessutom handlat lite julklappar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0