Att se livet genom en glass...

Valborg
Det blev bra, after all... Göteborgskan var där, vilket jag inte riktigt hade reflekterat över förutom "Åh, vad roligt att få se honom igen". Men kul jul. Banden var bra. Skönt att få se och höra Cylt igen. Skönt att kunna slappa vid grillen.
Kul med festivalarmband. Kul att så många från min klass kom :D trevligt att Maria var där.
Alltså... Bra musik och bra folk.

1 maj
Denna dag blev helt underbar, tills jag kom hem. Men det behöver vi inte ta med.
Man vaknade, käkade lite god frulle, stack iväg till Medis. Hampus kom 15-20 minuter försent.
Kajsa märkte Hampus innan mig. Vi sprang runt i folkmassan i 10 minuter på jakt efter vänsterfolk jag kände.
Det slutade med att vi sprang på:
-Plogen.
-Axel.
-Hugo.


Plogen försökte få mig att gå med i Ung Vänster, Hugo försökte få oss att ställa oss rätt i tåget.
Axel var bara snäll :)
Jag fick mig en Vänsterp.-ballong också. Fiiint.

När demon väl började sprang vi runt (fram) för att hitta någonstans bra att stå på, bakom en banderoll som man kunde stå för. Vi hamnade bakom en av musikbilarna. Fest! Yeah... Lite Ebba, lite Björn Skifs. Det var galet najs.
När vi började närma oss slottet insisterade jag på att vi skulle dra oss ännu länge fram så att vi inte skulle missa när Kajsa skulle storma slottet :)
Vi missade det inte. Dom var snygga. De hade fina röda flaggor.

Efter demon käkade vi (jag typ) på Donken sen blev det lite Florence Valetine. Visste inte att dom var så bra :O
Mysigt.

Sen blev det Karlbergs-kalas hos Axel med Kajsa. Väldigt otippat. Men ack så trevligt pojk.
Jag har nog aldrig fattat hur nära Karlberg ligger stan! Det är sjukt!
Axels lägenhet är mycket mycket fin. Gillade den.
Vi åt fem Piggelin var under kvällen <3

Dagen efter
Idag blev det poi hos Jonny. Skönt att vara ute lite.
Kul med Battle of the poi :D
Jonny är så härligt vänster, det är kul.
Just det! Jag käkade våfflor hos Jonny! Så värt!
Te är gott också.


Lina

Kommentarer
Postat av: Jonny

haha^^ och det var kul med dig i maskering! :D

2009-05-02 @ 20:45:25
Postat av: Putte

Sen när började man använda termen "vänster" som ett adjektiv på personer?



Vad jag förstår så menar du vänster som bra, och i så fall höger som.. dåligt? Kan man dra slutsatsen så enkelt verkligen?



Även om jag nu har liknande ideal som du, men ändå..

2009-05-04 @ 14:43:44
Postat av: Lina

Självklart är det mer än "vänster" och "höger" i politiken. Men jag har fortfarande använt båda orden som adjektiv i drygt 5 år, och det är inte bara jag ska du vet.

Och när jag använder dem är det vänster = bra, höger = dåligt.

2009-05-04 @ 17:28:48
Postat av: Jonny

Putte, det beror på vart åt vänster som man står.

Lina skrev "Härligt Vänster" vilket betyder bra :)

2009-05-05 @ 07:55:08
Postat av: Putte

Ja det låter ju mysigare iaf.

2009-05-05 @ 14:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0